طرز تهيه تارت شاه توت

تارت توت فرنگي،تارت ميوه اي،تارت ميوه، نحوه درست كردن تارت ،تارت خوشمزه ،تهيه تارت

طرز تهيه تارت شاه توت

۱,۵۷۹ بازديد

طرز تهيه تارت شاه توت

طرز تهيه تارت شاه توت

به ادامه مطالب برويد

مواد لازمتارت ميوه  شاه توت

– آرد 100 گرم

– شكر 100 گرم

– كره 100 گرم

– تخم مرغ 2 عدد

– وانيل 4/1 قاشق چايخوري

– نمك 8/1 قاشق چايخوري

– خمير مايه فوري 1 قاشق چايخوري

– آب جوش 2 قاشق سوپخوري

– شاه توت 300 گرم

– خامه فرم گرفته 150 گرم


مواد لازم سس :

–  آرد ذرت 1 قاشق سوپخوري

– پودر ژلاتين 1 قاشق چايخوري

– شكر 2 قاشق سوپخوري

– آب يا آب ميوه يا كمپوت 1 پيمانه

 
طرز تهيه
براي تهيه اين تارت احتياج به قالب مخصوص تارت داريم كه كف آن برجسته باشد و قطر آن 28 سانتي متر باشد . قالب را كاملا چرب كنيد و كمي آرد به آن بپاشيد و آن را تكان داده تا آردهاي اضافي خارج شود سپس آن را كنار بگذاريد .
آرد ، نمك و وانيل را با هم مخلوط كرده ، كره و شكر را با هم زن بزنيد ( 2 دقيقه ) تا نرم و لطيف شود . سپس تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه كنيد و هر بار 30 ثانيه بزنيد . خمير مايه را با آب جوش مخلوط كرده و به مايه اضافه كنيد و در آخر آرد را كم كم اضافه كرده و در اين مرحله با قاشق مخصوص ( ليسك ) مواد را با هم مخلوط كرده و بعد مايه آماده شده را داخل قالب كه قبلا آماده كرده بوديد بريزيد و در فر 180 درجه سانتي گراد كه از قبل گرم كرده بوديد به مدت 10 الي 15 دقيقه قرار دهيد ، بلافاصله از فر كه خارج كرديد قالب را روي توري برگردانيد و اجازه دهيد نان تارت خنك شود بعد از خنك شدن كف تارت را مي توانيد هم از خامه فرم گرفته استفاده كنيد و يا از هر نوع كرم دلخواه و روي آن هم مي توانيد هم شاه توت و يا هر نوع ميوه ديگر بريزيد و بعد سس مخصوص را روي آن بدهيد و به مدت 30 دقيقه در يخچال قرار دهيد تا سس كاملا خودش را بگيرد .

تهيه سس : همه مواد را با هم مخلوط كرده روي حرارت قرار داده و مرتب هم مي زنيم تا جوش بيايد سپس اجازه دهيد 10 دقيقه بماند تا كمي خنك شود بعد روي ميوه ها بريزيد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.